Carregant...

Accessibilitat

L’objectiu de Col·labora és que totes les persones, independentment de tenir una discapacitat, de l’edat o d’accedir a la web des de tecnologies poc convencionals, puguin navegar per les pàgines d’aquest lloc web sense trobar-hi dificultats d’accés.

Amb aquesta finalitat, el desenvolupament de colabora.fundaciononce.es s’ha basat en el compliment de les Pautes d’Accessibilitat al Contingut a la Web 1.0 establertes pel W3C (Consorci de la World Wide Web).

Logotip d'acreditació del compliment de les pautes nivell AA del w3c

Algunes de les funcionalitats implementades a Col·labora per a permetre-li accedir a tots els continguts del web amb més facilitat són:

Les característiques visuals del portal (tipus de lletra, color de font i fons, etc.) es defineixen mitjançant el full d’estils perquè l’usuari pugui ajustar el text a les seves preferències. Les mides de les fonts s’han definit amb unitats relatives perquè pugui ampliar o disminuir la mida de la font des de les opcions del navegador.

Si un usuari accedeix a Col·labora amb un navegador que no suporta full d’estils, no suposarà una dificultat, ja que de la mateixa manera es pot accedir a tots els continguts amb la CSS desactivada. Les pàgines tenen una estructura clara tant per a l’usuari que pot veure tot el contingut, com per al qui llegeix la informació amb un lector de pantalla, usuaris que desactiven el full d’estils, etc. Amb aquest objectiu, s’han definit mitjançant el codi HTML els encapçalaments de secció, les llistes i tots els elements que ajuden a la comprensió general del Lloc web. El codi HTML i CSS utilitzat s’ajusta a les gramàtiques formals per a garantir la visualització correcta dels continguts en diferents navegadors.

Logotip d'acreditació de XHTML 1.0 transitional vàlidLogotip d'acreditació de CSS vàlid