Carregant...

Història

José Luis Cánovas, treballador d'ILUNION, grup empresarial de l'ONCE i la seva Fundació ONCE. COLABORA amb la Fundació ONCE, ocupació, accessibilitat

En José Luis, escoltar des del cor

En José Luis Cánovas tenia cinc anys el primer dia que el seu pare el va cridar i no es va girar. No era rebel·lia, en José Luis s’estava quedant sord. Tot i la seva curta edat, va poder aprendre a parlar, fet que l’ha ajudat molt en el seu lloc de treball.

En José Luis és l’encarregat de posar en contacte els treballadors amb sordesa total amb la resta dels seus companys a la plataforma de gestió documental on treballa, pertanyent a la divisió de Customer Servicesd' ILUNION.En José Luis, fa servir la llengua de signes per comunicar-se amb altres persones sordes i també pot establir una comunicació fluïda amb oïdors. Fa servir un telèfon adaptat on atén trucades al seu centre de treball. Ara, la preocupació d’en José Luis i la seva dona és la seva filla Alba, de 6 mesos. Els problemes d’audició de tots dos els impedeixen sentir si el nadó plora.

No han aconseguit cap aparell que els pugui avisar dels plors de la petita, així que no els queda més remei que perdre hores de son i recórrer a l’enginy i l’ajuda d’un receptor de so casolà amb un sistema d’avís per llum, que els ha adaptat el seu cunyat.

Altres històries